Julgodis

Idag så har vi (försökt) att baka knäck, kola och mjuk pepparkaka.
Jag gjorde knäck för några veckor sen och det gick hur bra som helst men idag så vet jag inte vad som hände.
Spisen måste haft något ryck idag. Vi brände dom två första satserna knäck(gjorde en med och en utan mandel).
Andra försöket så blev det väl okej men fortfarande lite bränt, dom blev ganska mörka.. fattar inte varför?
Sen gjorde jag kola och det gick väl bra men den blev inte lika hård som den blev förra gången.
Mamma gjorde mjuk pepparkaka och ställde ugnen på 175 grader, men någon måste ha kommit åt s¨den stod på 250 grader istället. Så hon måste göra en ny för den blev bränd.
Vi gjorde ett jätte gott recept också!
Mamma hittade det i annonsbladet. Man smälter mörk blockchoklad och häller i en form på 20x20, sen smälter man vit choklad och häller över och sen ska man krossa polkagris och sen ha på smält vanlig ljus cholad. Men vi tog polkagrismarabou istället. Det blev supergott! :)

I morgon bitti så ska jag åka med mamma till ICA Maxi och handla julmat och så ska vi eventuellt in på kappahl och köpa kläder till julafton. Mamma brukar köpa oss ett plagg att ha på oss på jul och jag har inget att ha på mig så vi får se.

Nu ska jag göra som alla andra kväller och mysa ner mig i sängen och titta på förhäxad till långt in på kvällen.
Ha det bra allihopa i julstöket :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0