Valpkurs andra gången

Idag var vi iväg på valpkurs igen. Vi gick igenom läxan, tränade inkallning och följsamhet.
Lite ligg också. Det gick bra och Tyson skötte sig fint.
Blev som vanligt lite trött mot slutet under teorin!
Så nu är det bara att träna och träna tills nästa gång.
Längtar redan, som vanligt.. riktigt kul är det! :D

Det är en tjej på kursen som jag tror är runt 11 år och hon är jätte duktig!
Hon kan en massa och är jätte påläst på hundar.
Hon berättade om rasen dom har idag och snacka om utförligt!
Hon kom ihåg årtal och konstiga namn utan fusklapp.
Man blir riktigt farscinerad.

Vi köpte en väst åt honom också innan kursen så att han inte skulle frysa lika mycket som han gjorde förra gången.
Dom på djurmagazinet hade inget så dom skulle beställa hem och hon visade oss en overall istället som var helblå.. nej tänkte jag, han kommer ju se heltöntig ut i den!
Så vi åkte på granngården och hittade en bra istället.

Och den stora nyheten(iallafall för mig) Marabou har fått VIT choklad(med vaniljsmak)!!!
Det är en vinter"smak" och jag är så lycklig! Som jag har längtat!
Men den som jag brukar köpa på båten är faktiskt godare, men jag tänker inte klaga!




Visst blev han fin?



Till helgen ska vi kanske åka till kojan, eller ja mamma och pappa skulle tid egentligen med lite folk men jag har ingen lust att vara hemma själv fråb fre-sön och ha tråkigt så jag tänkte att jag lika gärna kunde följa med. Det blir nog trevligt. Så får Tyson busa runt lite där med Candy och Barsk ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0