Mineralsmink från Tikei.se

Idag vaknade jag och mådde jätte bra. Det kändes som att det var en varm sommar morgon.
Men så var ju inte fallet men jag ville bara ligga kvar i sägen och hoppas på att det var sant.
Har ingenting emot vintern men ibland längtar man till sommaren också.

Fick leverans från tikei idag. Mycket snabb leverans! Beställde i torsdags och fick det idag. Så två dagar tog det bara, eftersom man räknar bara arbetsdagar.
Jag beställde ett stort foundation kit för 350 kr.
Då får man en foundation(finns massa färger, storlek 9 gram) och en till foundation, primer eller viel(glow eller matte) plus en valfri borste. Jag beställde Foundation C1 och Finishing Viel matte plus ultimate Kabuki brush.
Fick också med två gratisprover på rouge Lovely och ögonskuggan Orion, vilket också var kul.

Kabuki borsten var jätte mjuk! Och den var verkligen tjock med massa strån.
Foundationen var perfekt till min ljusa hy också. Men jag tänker inte utlåta mig om foundationen och viel matte än eftersom jag inte är van vid att använda mineralsmink så vill jag prova det ett tag först. Min hy är helt fucked up just nu också så det gjorde inte saken bättre.
Men det ser verkligen naturligt ut och det sjunker in jätte bra. Det ser nästan inte ut som jag har smink alls. Tror att det här kommer att bli en stor favorit framöver! :)


Kabukiborsten






Pyttesmå prover, men man behöver ju inte alls mycket så dom lär räcka några gånger också.
Har inte provat ögonskuggan än för mitt ena ögonlock är torrt och har varit nu ett tag så jag har inte kunnat sminka mig där. Tror det börjar bli bättre nu dock så kanske kan prova i morgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0