Water marbling

Var in på hemsidan jag tipsade om chloesnails och hittade nånting som kallas water marbling.
Sökte runt lite på youtube och det såg ju inte så svårt ut så jag tänkte testa.
Men så fel jag hade! Det var inte lätt alls! tog jätte lång tid innan jag ens förstog hur man skulle få nagellacket att flyta ut, för det bara försvann i vattnet. Man måste se till att det droppar i lagom höjd från vattnet inte för långt ifrån och man ska inte heller doppa i vattnet. Sen måste man vara väldigt snabb att droppa i nagellack för annars stelnar det. Och mina nagellack är halv tomma så det var svårt att få ut mycket nagellack.
Så det gick inte så bra, när jag väl fick in snitsen så doppade jag i nageln fel så jag fick det "snygga" på fingret istället för nageln. Så jag gav upp, utan en enda nagel med mönster :(

Kanske provar igen nån annan gång. Men nu ska jag göra nått annat på naglarna istället.
Om nån vill prova så sök på youtube och skriv "water marbling".

Såhär SKA det se ut. Skitsnyggt! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0