Inklickning

Började klicka in Tyson idag. Och hur gick det då? Sådär..
Inte lika lätt som det ser ut kanske.
Men jag gjorde iallafall så att jag satte mig ner och hade klickern och godiset(köttbulle bitar) bakom ryggen eftersom att man då ska kunna se om hunden har "förstått" att klick=godis genom att hunden tittar efter handen.
Problemet jag hade var att Tyson visste ju vilken hand allt gott kom ifrån så han stirrade ju på handen hela tiden, jag bytte såklart hand några gånger men då stirrade han på den istället. Så jag vet ju inte då om han förstått eller inte.
Men jag ska fortsätta klicka in senare idag eller i morgon.
Det finns ju en massa olika metoder på inklickning men jag tyckte det här verkade bra. Men ja vi får se.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0