Säbyholm utbildningar, YH hund

Hej, nu är det dags att ansöka till högskolan. Jag ska söka till YH hund som ligger i Bro dit jag ska flytta till hösten om jag kommer in. Det är en tvåårig hundutbildning där man får välja inriktning tjänstehundsdressyr, jakt, hundtrim eller hunddagis/hundpensionat. Jag ska söka inriktning hunddagis/hundpensionat. Skulle först söka hundtrim, men jag kom på att jag tycker att hunddagis är mycket roligare och jag har ju aldrig testat att trimma men jag tror hunddagis är mer min grej.

Jag sökte ju som ni kanske vet till skolan redan förra året när alla där redan gått en eller två veckor i skolan, dom hade förlängt ansökningsdatumet pga för få ansökningar tror jag. Och jag kom in men jag fick väl kalla fötter eftersom jag skulle få lov att flytta på en gång över en helg och komma in i en klass som redan börjat plus att jag skulle få lov att bo trångt med andra från klassen plus deras hundar och det känndes inte rätt helt enkelt.

Så nu ska jag göra ett nytt försök och hoppas verkligen att jag kommer in! Är jätte nervös så jag vet inte vart jag ska ta vägen.. Tänk om jag inte kommer in? Vad ska jag göra då???
Usch jag vill inte ens tänka på det.. och beskedet kommer inte fören efter midsommar.
Klarar inte av att vänta så länge! Vill veta på en gång.. har ingen aning om vad jag ska göra annars!
Tänk om jag missade min chans förra året? Nej, nu vill jag inte tänka så..
Här är adressen till hemsidan iallafall Säbyholmutbildningar



Tycker det ska bli så himla spännande om jag kommer in! Äntligen få gå i skolan igen(vilket iallafall jag tycker är kul) och ha nånting att göra om dagarna, plugga och lära mig mer om hundar och företagande.
Sen kommer vi att ha LIA(typ praktik) och då kommer jag få vara på hunddagis och gå med hundar, gud vad kul!
Men det är ju bara en liten del. Kommer ju även få en alldeles egen lägenhet i en helt ny stad! Det kommer bli superspännande. Kommer bo nära till Stockholm(en halvtimmes resa). Känns som att möjligheterna är oändliga! Jag är så himla excited!
Som att en helt ny värld öppnar sig!
Jag måste komma in så är det bara! Nu får ni fan hålla tummarna för mig ;)

Ikväll ska jag och mamma iväg på Zumba pass tillsammans. Äntligen ska jag få Zumba igen! Va ett tag sen nu, har haft andra förhinder.
Btw längtar jag som fan till helgen för då ska jag till Gävle på nonstop dans! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0