Beställt glasögon

Hello, följde med mamma och pappa på ÖoB och lite sånt och på vägen hem drog dom in mig hos optikern fast jag inte ville, inte för att jag inte vill ha glasögon utan för att jag tycker det är så drygt med synundersökning. Men så blev det iallafall så dom tog sig tid att titta på mina ögon och det gick fort så det gick bra.
Förra gången jag kollade ögonen för några år sen fick jag inga för jag hade bara 0,25 i synfel(på långt håll). Men nu hade det ökat till 0,5 på högra ögat tror jag det var och 0,75 på det vänstra.
Så det var bara att börja prova bågar. Skitkul att prova bågar ju! Fick lite beslutsångest dock men det löste sig. Så nu är det bara att vänta och hoppas att dom kommer till nästa vecka när jag ska hem till Mora igen. Inga stora synfel alltså men det blir lite svårt att läsa skyltar, så nu blir det förhoppningsvis bättre.


Här är mina "vanliga" glasögon. Svarta och stilrena. Tror att det kanske är herrglasögon men vad gör det?


Här är mina andra glasögon. Ungefär samma stuk fast lila och större glas på dom. Skitsnygga!
Man fick ett par bågar med på köpet om man köpte bågar för över 795 kr.
Dom lila var lite dyrare än dom svarta som kostade 1795 och dom svarta kostade 1395. Kul att ha lite och byta emellan iallafall :)

Kommentarer
Postat av: Annika

Du är inte ensam om att inte vilja ha glasögon, sedan i vintras så blev jag med en glasögonorm ;) Bara på föreläsningar i skolan och vid bilkörning doc

2011-08-20 @ 17:19:24
URL: http://aniiix.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0