Första valpkursen

Nu har det inte blivit mycket skrivet på bloggen.
Men jag har inte haft något intressant att skriva om så då är det bättre att låta bli eller?
Var iallafall på första valpkursen idag. Det var introduktion igår.
Det var jätte kul och jag behövde inte skämmas för honom.
Vi tränade på inkallning: Att springa iväg och huka sig medans någon annan håller i hunden som släpper hunden efter mig. Det klarade han bra, till och med när det var FYRA hundar som sprang samtidigt så valde han mig.
Så tränade vi sitt: Det kan han redan på kommando utan tecken, det kunde dom flesta redan.
Och så gjorde vi kontaktövningar: Det gick sådär.. han ville inte ha ögonkontakt men han fattade direkt att han inte skulle buffa på handen utan satt bara och tittade. (Man håller fram båda händerna med godis, första gångerna får han godis när han buffar, andra gångerna får han när han inte buffar och sen när han tar ögonkontakt) Men det ska vi öva på här hemma så sitter nog det också snart.
Han blev lite trött på slutet tror jag och så var han kall och blöt.
Så hade vi lite teori också så det var kul!
Vill lära mig mer och honom mer på en gång!
Önskar det var kurs varje dag ;)

Nu sover han som en stock iallafall, men han var förvånadsvärt pigg när han kom hem och busade runt.
Glömde ju skriva på bloggen om helgen. Men jag var på Wasa iallafall och det var jätte roligt! Så roligt har jag aldrig haft på Wasa och inte haft så roligt på länge heller så det behövde jag!
Tack allihopa som förgyllde min helg! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0