Shoppingdag i Falun

Igår var jag uppe och kollade på Oscarsgalan till 3 och klev upp klockan nio för att vi skulle åka till Falun. Var lite trött då! Skulle åka till Falun med Johanna och mamma för att vattna Johannas blommor och kanske gå en snabb sväng på stan eftersom vi hade hundarna med oss.
Först var vi in en sväng på Rusta sen åkte vi till lägenheten och vattnade blommorna och lämnade hundarna så dom slapp vara i bilen. Så åkte vi till Falun och gick och åt Kinabuffe, as gott! :D


Mums!

Sen drog vi vidare till lite skoaffärer för jag behöver nya dansskor och skor är alltid kul!
Senare hamnade vi på Gina Tricot och jag skulle inte ha något eftersom jag är pank men jag gick runt och tittade lite iallafall och så hittade jag ett bord med t-shirtar för bara 49 kr styck. Så jag plockade på mig några så det blev att jag provade kläder iallafall. Och eftersom jag har världens snällaste mamma så fick jag två t-shirtar. Sen gick vi in på Only för syrran ville det och hon provade massa kläder på rea. Jag skulle försöka komma i ett par jeans(med dragkedja bak, as snygga! har velat ha sånna ett tag nu) men dom var för små. Sen när vi skulle gå ut så såg mamma en t-shirt som var skitsnygg så jag fick ju bara lov att prova den, den kostade ju faktiskt bara 129!
Så vi fick en varsinn sån också Johanna fick en grön och jag en svart. Tyckte båda var skitsnygga så vi får nog bytas av lite ;)


Den svarta är den från Only, skitsnygg! Älskar mönstet och färgen och den lilla dragkedjan :)
Fick även en sovmask med mig hem, äntligen! Nu kanske jag kan sova gott på morgonen när det blir ljust.

Sen sprang vi in på Kappahl och Lindex för mamma ville kika. Så det blev en heldag fast vi inte tänkt det. Hundarna fick vara ensamma några timmar men det gick finfint, dom var så lugna när vi kom tillbaka. På hemvägen stannade vi på Donken och köpte glass. Jag tog en chokladmuffins och en milkshake.


Älskar deras coklad muffins!! Bästa ever! :D

På hemvägen svängde vi även förbi byn för att lämna av syrran hos Magnus och så fick vi lov att åka in på Willys för att handla lite. Så vi var inte hemma fören sex, halv sju.
Men det var kul! När man inte har förväntat sig nånting så blir det mycket roligare när man får med sig lite saker hem :D
Nu är jag super trött och ska bara slappa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0