Hemma igen

Nu är jag äntligen hemma igen och har ätit lite, duschat och kollat igenom över 100 inlägg på bloglovin haha.
Har ju som sagt varit i kojan (noppikoski/Hamra) hela helgen. På fredag kväll åkte vi dit och åt mat och bara myste. På lördag morgon tog vi skotrarna och skulle åka till Storhamra sjön och pimpla. Och dagen började inte så bra kan man ju säga. Johanna skjutsade mig på Yamahan och välte i första guppet så hon sa åt mig att gå upp för backen vilket jag ångrade djupt! Det var jätte mycket snö och till slut fick jag lov att krypa och jag orkade knappt hela vägen upp! Men till slut kom vi iväg men ingen åkte efter eller före oss så vi visste inte vägen och så körde vi fast och kom inte loss och hade ingen aning om vart dom andra var.
Tillslut kom Ingemar och Pluto och hjälpte oss loss. Sen försvann dom av nån anledning bakom oss igen så vi visste fortfarande inte vart vi skulle och vi kunde inte stanna pga lössnön för då skulle vi köra fast igen så vi åkte på och tillslut kom Kent och mötte oss och vi hade kört rätt så vi kom fram till sjön.
Där pimplade dom lite och grilla lite korv.


Candy i packboxen. Hon fick sitta i knät till sjön.


Framåt marsch!


Candy tycker iallafall om att åka skoter!


Dom fick upp massa små aborrar som Tyson gick runt och smaskade på. Han åt upp huvudena och lämnade resten haha.


Mums! (tycker han..)


Kolla vad mycket små fiskar


Johanna med en liten fångst


En glad mamma. Hon fick dom största aborrarna. (dock inte den på bilden)

När vi kom hem till kojan igen efter att ha pimplat klart så skulle vi åka iväg på en till tur till Pilkalampinoppi(eller nått sånt). För att kolla på utsikten och åka lite till. På vägen upp för den sista långa backen åkte Johanna av spåret och vi körde fast IGEN! Jobbigt värre. Men vi fick hjälp och kom äntligen upp.


Skylten på stugan man kunde gå in och upp i och titta på utsikten.


Utsikten.

Väl hemma igen så skulle vi åka lite madrass i grushögarna som nu hade snö på sig såklart. Och nu i efterand så förstår jag inte varför! Jag gick ut i snön för att klättra upp för backen och det var snö upp till knänan så det var jätte jobbigt! och det var likadant för att klättra upp i backen. Väl uppe så tog det ett tag innan jag kom i väg på madrassen och det gick inte så fort. Men sen körde Kent upp med skotern så jag klättrade upp igen och åkte ner och då gick det lite fortare. Men usch så jobbigt det är att gå i djupsnö!


Däruppe sitter Johanna(inte backen jag åkte i)


Kent försökte ta sig upp med skotern haha

Kommentarer
Postat av: -

Det är farligt för hundar att äta fisk! Nooooot goooood!

2011-03-13 @ 21:31:22
Postat av: Louise

Säger vem?

Rå fisk innehåller enzymer som förstör tiamin(B-vitamin)men hunden kommer inte få B-vitamin brist så länge man inte ger det varje dag liksom. Och han kommer inte precis få nå mer fisk inom en snar framtid. Så jag tror inte det är nån fara.

2011-03-13 @ 21:38:35
URL: http://dancinginmydreams.blogg.se/
Postat av: Matilda/Sminklådan

sv: Tack! Jag tror det heter Sheer bliss och kommer från Sonya, ett märke jag är utbildad i :)

2011-03-14 @ 21:32:54
URL: http://sminkladan.blogg.se/
Postat av: -

Syftade mest på benen i fisken =)

2011-03-15 @ 18:57:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0